Autor: Norbert Karaszewski

Osiągnięcie samodyscypliny to ważne, rozwojowe zadanie we wczesnym okresie młodzieńczym. Najlepiej, jeżeli nauka dyscypliny odbywa się w otoczeniu kochającej i wspierającej rodziny. Jednak doświadczenie wielu nauczycieli pokazuje, że nauka samodyscypliny, kierowanie swoim zachowaniem odbiega od oczekiwań. Z drugiej strony trudno oczekiwać od rodziców (nieprofesjonalnych wychowawców), aby posługiwali się najnowszą wiedzą i technikami pozwalającymi skutecznie uczyć młodych ludzi odpowiedzialności za swoje zachowanie. A jeszcze bardziej, by nauczyli swoje dziecko oczekiwanego zachowania w klasie szkolnej. Stąd też my, nauczyciele (profesjonalni wychowawcy), jesteśmy zobowiązani stworzyć i zorganizować sprzyjające środowisko, które będzie służyć uczeniu właściwych zachowań i samodyscypliny.

 

Podczas pierwszych kilku dni nowego roku szkolnego szybko zdajemy sobie sprawę, że jeden z uczniów w naszej klasie (powiedzmy Maciuś) będzie kwestionował nasze kwalifikacje jako nauczyciela oraz osób odpowiedzialnych za utrzymanie dyscypliny.

Przeczytaj więcej

Strona PNZ wykorzystuje pliki cookies tylko w celu ułatwienia jej przeglądania!

OK